Poprzednie motocykle



YAMAHA XJ 600 N


Czynności i zakupy jakie przy niej wykonałem to:
- montaż szyby Puig
- podgrzewane manetki Oxford
- dwa gniazda zapalniczki (jedno pod siedzeniem a drugie na kierownicy - wodoodporne z możliwością montażu kulki RAM)
- gmole
- przy przebiegu 29300 km nowy zestaw napędowy - DID 520 VM
- olejarkę łańcucha własnej produkcji
- w marcu 2011 roku założone świece irydowe
- w styczniu 2011 roku założone przewody w stalowym oplocie
- przy przebiegu około 35000 km synchro gaźników i regulacja mieszanki
- zmienione lusterka na styl Yamahy XJR 1300
- diodowe podświetlanie zegarów
- na początku 2010 roku nowa opona na przód Pirelli Sport Demon
- w połowie 2010 roku nowa opona na tył Bridgestone Battlax BT 45 R


W planach było zamontowanie przedniego reflektora "clear" ale zabrakło czasu i chęci.

Link do statystyk Yamahy: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/4382

Kilka pamiątkowych fotografii:







JAWA TS 350

Po zdaniu egzaminu na prawo jazdy kat. A 26 listopada 2008 roku w "nagrodę" postanowiłem kupić sobie motocykl. Od razu wiedziałem, że to będzie Jawa. Jest to najlepszy i najpiękniejszy motocykl w swojej klasie. Tak też się stało. 12 grudnia 2008 roku wyruszyłem z kolegą w trasę za Toruń (ponad 150 km w jedną stronę) by za 450 pln kupić w miarę sprawną Jawuszkę z końcówki lat produkcji - 1991 rok. Jawa w zasadzie nie miała większych mankamentów - wystarczyły tylko lekkie regulacje by udać się nią do Torunia gdzie miała przeczekać zimę. Na początku marca 2009 roku w czteroosobowej ekipie pojechaliśmy samochodem z przyczepą odebrać maszynę. Załadunek i droga powrotna przebiegła bez większych ekscesów. Od tego czasu Jawa wiernie czyli bezawaryjnie służyła mi do późnej jesieni, kiedy to nadszedł czas zmiany motocykla. Z ciężkim sercem za 700 pln oddałem motocykl nowemu właścicielowi, który pojechał z nią gdzieś w okolice Gorzowa. Mam nadzieję, że służy mu tak samo jak mi...

Czynności i zakupy jakie przy niej wykonałem to:
- nowy zestaw napędowy w tym łańcuch DID
- zmiana opon na Michelin Macadam
- drobne usprawnienia związane ze sprzęgłem i skrzynią biegów
- wymiana uszczelniaczy silnika
- zmiana przerywacza kierunkowskazów na elektroniczny od Forda
- dodatkowe światło "stop"
- przerobienie przedniego reflektora na żarówkę H4
-

W planach było zamontowanie przedniej tarczy hamulcowej. W zasadzie wszystko co potrzebne czyli tarcza (MZ), koło (MZ), pompa (Yamaha), zacisk (MZ) i cała reszta była już w moim posiadaniu. Przeciągał się jedynie czas montażu tak długo, że wcześniej doszło do sprzedania motocykla.

Kilka pamiątkowych fotografii:







WIERCHOWINA
(motorower)
Oj było to wiele lat temu... Miałem wtedy może z 16 lat. Jeśli dobrze pamiętam to kupiłem ją za 50 pln (albo 200 pln - spory rozrzut ale te dwie sumy kojarzą mi się z tą maszyną) lecz nie zagrzała u mnie zbyt długo (tydzień? dwa?) ponieważ nie mogąc odpowiednio wyregulować gaźnika doszedłem do wniosku, że sprzedano mi ją z jakimś felerem i ją oddałem... ;)

Czynności i zakupy jakie przy niej wykonałem to:
- wymiana łożysk w kołach
- wymiana pierścieni przy tłokach
- nieudana i prawdopodobnie uszkadzająca pływak regulacja


Niestety nie mam żadnego zdjęcia z okresu posiadania Wierchowiny dlatego wkleją jakąś poglądową fotografię zaczerpniętą z internetu:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz